marți, 14 octombrie 2014

Oprești,satul fără locuitori



Oprești este un sătuc aflat la câțiva kilometri de orașul meu,pe care,conform principiului că”mersul pe jos face picior frumos”, i-am parcurs într-o oră și ceva,pe o potecă destul de anevoioasă,prin pădure. Există și o rută ocolitoare,pe unde se poate ajunge cu mașina (preferabil,de teren...),însă nu se compară cu mersul la pas,prin pădurea colorată de toamnă în cele mai calde nuanțe.
Satul în sine nu are nimic spectaculos,dat fiind că există doar câteva case, de o parte și de alta a a uliței,unde cândva exista VIAȚĂ,existau familii,gospodării,animale...Acum,mai există un singur locuitor în acest loc uitat de lume,pustiu,dar binecuvântat de o frumusețe a naturii pe care nu o mai găsești în multe locuri...Îți vine să lași,măcar pentru o vreme,apartamentul de câțiva metri pătrați,și să rămâi aici,să asculți liniștea,și din când în când,vreo pasăre sau un greiere.
De obicei,când încep să fac fotografii,mă uit în jur,ca să evit firele de curent sau telefonie,dar aici...lipseau cu desăvârșire. Deci,nu există nici măcar curent electric sau alte urme de civilizație...cu atât mai puțin,internet.Pentru un om obișnuit cu confortul”de la oraș”,e greu de imaginat cum ai putea trăi aici,dar se pare că, totuși...un singur om trăiește,un om pentru care, probabil, liniștea și natura  sunt suficiente...Mi-aș fi dorit să pot vorbi cu el,însă cățelul (singurul!!!) din ogradă nu părea prea prietenos și chiar dacă niciodată nu mi-a fost teamă de câini,am preferat să mă retrag,înainte de a tulbura în vreun fel,pacea acelor locuri.
Ceea ce am observat,totuși,în acest loc minunat,e că,deși satul a rămas fără locuitori,copiii sau nepoții încă au grijă de pășunile de aici, iarba este cosită,căpițele sunt la locul lor în poienițe,aștepând parcă vremea când oamenii vor ști să aprecieze și...viața la țară.Eu pot doar să mă bucur că mai există încă asemenea locuri în care frumusețea naturii este în stare pură și la ea acasă...














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu